کد خبر : 1             زمان انتشار : 1399-12-23      ساعت 19:04          تعداد بازدید : 226
همه چیز درباره اهدا اسپرم
در تمامی جهان مشکلات ناباروری یک چالش بزرگ است . مشکل باردار نشدن همیشه گریبانگیر برخی زوجین بوده است و زندگی آن‌ها را دچار تلاطم و چالش نموده است . به همین دلیل است که سال‌های اخیر مسئله اهدای اسپرم و تخمک جنین و غیره مطرح شده است .
اهدای اسپرم با هدف کمک به زوجین و افراد ، برای بچه دار شدن انجام می ‌شود . داوطلبان این کار را برای کمک به افرادی که نمی ‌توانند بچه دار شوند ؛ همچون زنان بدون شریک مرد و یا زوجین با مشکلات ناباروری مرد ، انجام می‌ دهند . اهداکنندگان مایع منی به بانک اسپرم به ازای هر اسپرم اهدا شده ، مبلغی را دریافت خواهند کرد .

اطلاعات راجع به اهدا کننده اسپرم
میزان اطلاعاتی که در مورد فرد اهدا کننده اسپرم می‌ دانید ، می ‌تواند در مراکز مختلف متفاوت باشد و گاهی به هزینه آن نیز بستگی دارد . پروفایل‌ های اصلی اهدا کنندگان اسپرم به احتمال زیاد شامل ظاهر ، نوع خون و شرح مختصر زندگی می ‌شوند . در حالی که برخی اهدا کنندگان می‌ توانند در پروفایل خود اطلاعات بیشتری را درج کنند . فردی که اهدای اسپرم انجام می ‌دهد می ‌تواند همه چیز از عکس‌ های دوران کودکی و تاریخچه پزشکی خانواده گرفته تا تست‌ های شخصیتی را در پروفایل خود درج کند .
مراحل اهدای اسپرم
از اهدا کنندگان خواسته خواهد شد دو الی پنج روز پیش از اهدا ، از انزال چه به طریق روابط جنسی و یا خودارضایی خودداری کنند .
در مراکز اهدا و نگهداری اسپرم اتاق‌ های خصوصی در اختیار اهدا کنندگان قرار می ‌دهند . این افراد در شرایط خاصی که توسط مرکز اهدای اسپرم آموزش داده می‌ شود به وسیله خود ارضایی منی خود را خارج کرده و در جای مخصوص قرار می ‌دهند . مایع منی به ویال‌ های مساوی تقسیم می ‌شود .
ناباروری
نمونه توسط نیتروژن مایع منجمد می ‌شود ، دمای مورد نیاز برای انجماد مایع منی 321- درجه است . که در زمان مورد نیاز منی ذوب شده و مورد لقاح قرار می ‌گیرد .
نمونه فریز شده و به مدت حداقل شش ماه در قرنطینه نگهداری خواهد شد . سپس فرد برای بیماری‌ های عفونی همچون ایدز دوباره آزمایش می‌ شود . اگر نتیجه تمام آزمایشات منفی باشد ؛ نمونه را از حالت فریز خارج کرده و دوباره از لحاظ تعداد ، کیفیت و تحرک آن را می‌ آزمایند . اگر اسپرم‌ های فرد کیفیت استاندارد را داشته باشند ، به عنوان اهداکننده پذیرفته خواهد شد .
برای هر اهدایی که مراحل غربالگری را پشت سر می گذارد ، مبلغی به اهدا کننده پرداخت می شود . مبلغ پرداخت شده برای جبران وقت و هزینه های مربوط به اهدا کننده در نظر گرفته می شود .
روش لقاح خارج از رحم
روش لقاح خارج از رحم ، متداول‌ ترین روش جهت بارورسازی تخمک توسط اسپرم اهدایی است . در این روش تخمک‌ های دریافت شده از میزبان با اسپرم‌ های فرد اهدا کننده لقاح داده می ‌شود و برای ادامه به محیط کشت انتقال داده می‌ شود . پس از تشکیل سلول‌ های اولیه و شکل گرفتن جنین آن را به رحم مادر انتقال می ‌دهند تا جنین ادامه مراحل رشد و در نهایت تولد را در رحم مادر خود بگذراند .
این روش هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد .
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید
سعید-کوهدشت ( 1398-01-29 13:26 )
من وقتی متن رو خوندم به نظرم طرح خوبی هستش درسته زمان بر هست برای جا انداختنش ولی ارزش این رو داره که بانک ها با استفاده از این طرح این بحران رو از کشور دور کنند


.
بایگانی ها

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4
شبکه های اجتماعی

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4